Nabór wniosków o udzielenie dofinansowania zadań z zakresu unieszkodliwienia wyrobów zawierających azbest w 2022 w terminem realizacji w 2023r.
O g ł o s z e n i e
o wstępnym naborze wniosków o udzielenie dofinansowania zadań z zakresu unieszkodliwienia wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Walce w 2022 roku z realizacją w roku 2023
W myśl ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2021r. poz. 1973 z poźń. zm.), azbest należy do grupy substancji stwarzających szczególne zagrożenie dla środowiska. Substancje takie podlegają sukcesywnej eliminacji przy zachowaniu szczególnych środków ostrożności w trakcie przemieszczania, usuwania i dalszego wykorzystywania. Przepisy nie tylko zabraniają wprowadzania azbestu do obrotu, ale także powtórnego wykorzystania.
Celem przyśpieszenia procesu eliminowania azbestu z obiektów budowlanych, Gmina Walce planuje złożyć do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska wniosek na dofinansowanie zadań z zakresu usuwania azbestu z terenu naszej gminy. Wniosek obejmować będzie planowane prace z zakresu demontażu, zbierania, transportu i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest.
W związku z powyższym ogłaszamy nabór wniosków na dofinansowanie zadań z zakresu usuwania azbestu, zainteresowanych mieszkańców prosimy o składanie wniosków o dofinansowanie w terminie do 10 listopada 2022 roku (z terminem realizacji zadania w roku 2023), wzór wniosku (deklaracji) oraz pozostałe dokumenty do pobrania na stronie internetowej www.walce.pl Wniosek wraz z pozostałymi dokumentami można również pobrać bezpośrednio w Urzędzie Gminy w Walcach pokój nr 12.
Szczegółowe informacje w sprawie można uzyskać w siedzibie Urzędu Gminy – pok. nr 12 lub pod nr tel. 77 4667550.
Wójt Gminy Walce
Marek Śmiech
wniosek azbest 2022-2023.pdf (329,47KB)